Sekretesspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person uppgifter och eller ditt organisationsnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Hantering av personuppgifter sköts enligt GDPR´s lagstadgade riktlinjer. Genom att ange personnummer i något av våra formulär eller i kassan så samtycker du till att vi får lagra ditt personnummer i vårt ordersystem.

Köpvillkor

Säker betalning

Enkel och säker betalning via klarna checkout, bankgiro, faktura eller med kort i butik. Du kan läsa mer om klarnas betalningar på klarna.se.

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter så som moms och frakt. Det står på produktsidan om en sådan avgift tillkommer. Man kan välja alternativet utan moms i kundvagnen om man handlar på sidan som företag.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Anpassade ordrar

Vi anpassar plåten efter dina angivna mått med en felmarginal på 0-3mm.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt om:

  • Avtalet gäller ej specialtillverkad vara, ångerrätten gäller alltså inte.
  • Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke,
  • priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

När du utnyttjat din ångerrätt:

  • Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.
  • Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
  • Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Leveranser

Leveranstiden är normalt  2-7 dagar (kan vara längre). Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Fraktbilen måste ha fritt utrymme att kunna köra fram med din order för leverans. Din order går till närmaste terminal om framkomligheten är för begränsad.

När du tar emot din leverans

Syna materialet, emballaget och produkten noggrant så att det inte finns några fraktskador. Om du ser en skada någonstans är det viktigt att du påpekar detta till chauffören som kan notera det på fraktsedeln. Det är viktigt att det blir en notering om vi ska kunna driva ett skadeärende mot Schenker/DHL för att få ersättning för skadorna.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt. Om så är fallet betalar vi den nya frakten från dig till oss. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss. Ej utlöst sändning debiteras med 300kr (gäller paket). Ej utlöst sändning där vi skickat större kollin där flakmeter beräknats så debiteras fraktkostnaden tillbaka till oss.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så-kallade ersättningsvaror.

Försenade leveranser

Många faktorer kan spela in då en leverans blivit försenad. Vi tar inget ansvar för att Schenker eller DHL inte kan leverera i tid eller bryter det som sagts mellan dig som kund och det som fraktbolaget har förmedlat. Vi tar heller inget ansvar för anlitad arbetskraft, ett öppet tak, väder, vind, ställningskostnader etc som gjort att kunden blivit ekonomiskt lidande pga av en försenad leverans. En sak att tänka på är att ha materialet på plats innan du anlitar en snickare eller plåtslagare som ska montera plåten. (se också reservationer).

Skadeanmälan

En skadeanmälan måste göras inom 7 dagar efter utförd leverans för att vi ska kunna skapa ett ärende till Schenker eller DHL. Skador som anmäls efter 7 dagar kommer Schenker och DHL att avskriva direkt. Det går alltså inte att få någon ersättning för en skada som är anmäld för sent.

Det är därför viktigt att du går igenom din leverans noggrant vid mottagande och ber chauffören notera skadorna på fraktsedeln. Finns ingen notering på fraktsedeln så ersätter inte fraktbolagen skadorna heller.

Garantier

Garantier för de olika materialen och beläggningarna finns under produkten på sidan. Vanligtvis är garantierna 10 år, 15 år eller 20 år.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella skador på ditt hus vid försenad leverans och eller eventuellt skadad plåt/plåtdetaljer. (Vi rekommenderar inte att ni river det gamla taket innan din order har levererats). Vi reserverar oss för eventuella förseningar av utlovad leveranstid. Oftast är leveranstiden 1-3 dagar men kan variera då vi använder oss av utomstående bolag som t ex DHL och Schenker.

Vi reserverar oss för att fraktkostnaden i e-handelns ordersystem inte alltid stämmer. Om en fraktkostnad i verkligheten skulle vara betydlig högre så meddelar vi kunden om det som får ta ett beslut om hur du vill göra. Att fraktkostnaden ibland inte stämmer beror på att vi har så skrymmande gods. Långa längder till vissa orter kan bli väldigt mycket högre kostnad än andra orter.

Frakt

En fraktkostnad om 499 kr tillkommer inom Sverige. Fri frakt på köp över 9000 kr

Frågor

Kontakta oss
Telefon: 073-831 02 01
Email: info@byggplatar.se